چرا رژیم باید از جنبش سبز بترسد ؟

این سوال چند ماه است که ذهن من را بخود مشغول کرده است و دائما از خود میپرسم به چه دلیل حکومت باید از جنبش سبز بترسد ؟ اصلا چرا باید بترسد ؟ آیا باید بترسد چون دهها پاسدار و بسیجی و اطلاعاتی و پلیسش توسط مردم معترض کشته شده اند ( که نشده اند و آن یکنفر بسیجی هم باموتورش تصادف کرد و مرد و نه بدست مردم ) یا از این بترسد که ساختمانهای نظامی و اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی و زندانهایش و .... بدست مردم تصرف شده اند ( که نشده اند ) یا شاید از این بترسد که تسلیحات اسلحه خانه هایش بدست مردم افتاده ( که نیافتاده ) و یا از این بترسد که مردم صدا و سیمایش را تصرف کرده اند و پخش برنامه ها را در دست گرفته اند ( که نه تصرف شده و نه برنامه های ضد مردمیش تغییری کرده ) یا شاید از این بترسد که مردم اموال حکومت را نابود کرده اند ( که نکرده اند و کل هزینه خرابی های اموال دولتی در مدت 10 ماه اعتراضات کمتر از 5 میلیارد تومان براورد شده – به گزارش شهرداری تهران - که معادل هزینه تغییر دکوراسیون اتاق دو وزیر است ) یا حتما باید از این بترسد که توسط کشورهای خارجی و نهاد های بین المللی تحدید جدی یا تحریمی و.... شده است ( که نشده است ) و .... خب ، حکومتی که بابت رفتارش هزینه ای را متحمل نمیشود برای چه باید از مخالفانش بترسد ؟ پس کاملا منطقی است که رژیم نباید از جنبش سبز بترسد و هیچ گونه امتیازی هم به آنها ندهد و با خیال راحت تر هم آنها را سرکوب کند چون میداند هرکاری بکند هیچ هزینه ای متحمل نمیشود در نتیجه ، فرجام جنبش سبز مشخص است .

درپایان 2 سوال دیگر دارم :

الف – رهبران و روشنفکران جنبش سبز دائما میگویند اگر جنبش از حالت مبارزات مسالمت آمیز خارج شود ، دیگر کشورهای خارجی و نهادهای بین المللی از ما حمایت نمیکنند . سوال : حال که جنبش در همان مبارزات مسالمت آمیز باقی مانده ، حمایتهای سایر کشورها و نهاد های بین المللی برای ما چه دستاوردی داشته است ؟

ب – سوال دوم اینکه اگر رهبران و روشنفکران جنبش سبز مدیریت مردم را در سال 57 بعهده داشتند آیا انقلاب 57 به پیروزی میرسید ؟

0 نظرات: