انواع روش های مقابله با پارازیت ماهواره (به همراه تصاویر)


پارازیت ماهواره چیست؟
پارازيت يک نوع سيگنال مزاحم است که توسط دستگاه های فرستنده امواج مايکروويو بر روی گيرنده ها و يا فرستنده های ماهواره ای ارسال می شود و با يک فرکانسی تقريباً برابر همان فرکانس يا بسيار نزديک به آن فرکانس ارسال می شود روی گيرنده يا فرستنده ماهواره ای. منتها شدت اين امواج تقريباً می شود گفت بايد بيش از هزار برابر شدت امواج فرکانس مربوطه باشد، که بتواند روی آن اثر کند و در سيگنال ماهواره اختلال ايجاد کند.
مسئله پارازيت اندازی ماهواره ای، اقدام جديدی نيست. اقدامی است که سالهاست توسط حکومت جمهوری اسلامی در حال انجام است. به ويژه پس از انتخابات اخير ۲۲ خرداد اين مسئله شدت پيدا کرده و با توجه به اينکه فرستادن پارازيت های مخرب برخلاف تمامی اصول و موازين اخلاقی انسانی است، در حالی دارد انجام می شود که حکومت ايران با بهره گيری از قوانين آزادی بيان در غرب، اقدام به تاسيس آزادانه ده ها شبکه راديو تلويزيونی کرده و حتی در ساير شهرهای دنيا هم اقدام به تاسيس دفاتر برای اين شبکه های تلويزيونی کرده است. مسئله اينست که چرا اين حکومتی که بيش از همه از ماهواره دارد برای پخش برنامه های خودش استفاده می کند، برای تبليغات تئوری های حکومتی خودش دارد استفاده می کند، تلاش وافری به کار می گيرد که ديگران را از اين حق محروم کند؟

دو نوع پارازيت داريم:
پارازيت نوع اول پارازيتی است که روی فرستنده ارسال می شود. به هر حال با تلاش نهادهای بين المللی يا ساير ارگان های مربوطه اين مسئله قابل حل است.
اما نوع دوم پارازيت، پارازيت های محلی است که به آن پارازيت های افقی می گويند که توسط دستگاه های فرستنده امواج مايکروويو که بر روی دکل ها و مناطق مرتفع و بلند در ساير نقاط که مد نظر باشد، نصب می شود. اين دستگاه ها با فرکانس ها و شدت بسيار بالايی که ايجاد می کنند، بر روی گيرنده های ماهواره اثر می گذارند و روی دريافت سيگنال توسط گيرنده ها اختلال ايجاد می کنند.

اين پارازيت ها بر روی انسان يا موجودات زنده تاثير منفی هم می گذارد يا نه؟
بله. صد در صد همينطور است. تحقيقات ثابت شده علمی و نظريات پزشکان، اين مسئله را کاملاً ثابت کرده است. مکانيسم آن به این صورت است:
وقتی امواج پارازيت، امواج پارازيت محلی، به بدن انسان يا ساير موجودات زنده برخورد می کند، اين امواج امواج مايکروويو است که با شدت و فرکانس بسيار بسيار بالا به بدن انسان اصابت می کنند. عضلات بدن انسان توانايی جذب اين امواج را دارند، وقتی در معرض اين امواج قرار می گيرند. اين امواج پس از جذب در بدن توليد گرما می کنند. اين گرما، جريان های القائی در بدن توليد می کنند، و جريان های يونی القا شده باعث بالا رفتن دمای بدن انسان می شود.
تحقيقات ثابت شده علمی اين را نشان داده که از بين رفتن تعادل دمای بدن بيش از ۵ درجه سانتيگراد، خطر مرگ را در پی دارد. ساير عوارضی که بر بدن انسان دارد، می شود به بحث مشکلات مغزی، گيجی، سردردهای مزمن، تحريک های عصبی، ناراحتی های گوش، تاثير بر روند تخمک گذاری زنان، روند توليد اسپرم در دستگاه های تناسلی مردان اشاره کرد. عمده تاثيرات آن می شود به گيجی اشاره کرد به سردردها اشاره کرد. ما از مقامهای جمهوری اسلامی اين سئوال را داریم که آيا شما فکر نمی کنيد داريد نسل کشی انجام می دهيد؟ آيا فکر نمی کنيد که داريد با جان مردم بازی می کنيد؟

از کارهای بسیار ساده ای که میشود برای جلوگیری از نویز استفاده کرد:
1- ساده ترین کار جابجایی دیش هست که آن را در محلی قرار بدهیم که از امواج مزاحم مصون باشد. به عنوان مثال مکانهایی پائین تر از سطح زمین مثل داخل باغچه یا استخر (البته به شرطی که جلوی اون باز باشه و بتونه سیگنالهای ماهواره را دریافت کنه).
2- دو طرف دیش را بپوشونیم تا امواج مزاحم که از اطراف به سمت دیش میاند به دیش برخورد نکنند. اگر نویز از روبرو به طرف دیش ارسال بشه کار خاصی نمیشه انجام داد.
3- در هنگام اوج پارازیت کلیه قسمتهای پشت بام را تست کنید و جایی را که کمترین پارازیت را داشت برای قرار دادن دیش انتخاب کنید. مثلا در چهار طرف خرپشته (قسمتي كه واسه راه پله بالا اومده) امتحان كنيد، طوري كه بين ديش و منبع پارازيت قرار گيرد.
4- دیش را در جایی قرار دهید که تا حد ممکن در یک طرفش یا دیوار یا کولری باشد که از یک سمت حداقل پارازیت مسدود شود. استخر بلا استفاده بهترين مكان است. تراسي كه جلوي امواج را نگيرد هم همينطور.
5- از کابلهای يك تکه و بدون پارگی و از جنس مناسب استفاده کنید و سعی کنید که کابلتان تا حد ممکن کمتر روی زمین قرار گيرد و حتي در صورت امكان از روی هوا عبورش بدهید.
6- در زیر دیش یک عایق پلاستیکی و صاف قرار دهید به دلیل اینکه نصف امواج مزاحم از طریق زمین انتقال می یابد.
7- میله بالایی دیش را اندکی تغییر دهید میدونم امکان داره قدرت سیگنال پایین بیاد مثلا بشه ۶۵% ولی در عین ناباوری می بینید که مقدار پارازیت کمتر میشه، در پارازیت زیاد فکر قدرت بالا نباشید زیرا هر چه دیش دقیق تر باشد به مرکز و قلب پارازیت نزدیک تر می شوید.
8- اگر در منزل بالکن دارید و شرایط قرار دادن دیش را در اونجا دارید حتما دیش را در بالکن نصب کنید چون به خودی خود پارازیتش بسیار کمتر از بام است بخصوص که هر چه سطحش پایین تر باشد بهتر و عالی تر است.

  • روش های غلبه بر پارازیت ماهواره كه كمي هزينه در بر دارند اما عملي تر هستند
1- خريد ديش آفـست (offsat) كه قيمت آن بين رنج 35 تا 65 هزار تومان است. نوع پيشنهاد شده (X-Cruiser, EuroStar, Arisat) است.
کانون اين ديشها با کانون ديشهاي رايج مورد استفاده در ايران متفاوت هست و نقطه کانوني اين ديش تقريبا بالاي ديش هست چون اين ديشها تقريبا بيضي شکل هستند. در اين صورت با توجه به اينکه LNB اين ديش ها در وسط ديش نمي باشد و در نقطه اي پايين تر از مرکز ديش قرار گرفته است، توسط آنها به راحتي مي توان از شر پارازيت ماهواره خلاص شد و تا حد زيادي جلوي اثرات مخرب آن را گرفت.
تصوير اين ديش:

ديش افست را ترجيحا در کف پشت بام يا کف زمين نصب کنيد (عکس زير)
شما اگر ميخواهيد از ديش هاي offsat استفاده كنيد بايد ديش را به كف زمين نصب كنيد و در ضمن تجهيزات دريافتي خودتان را نيز قوي كنيد (نظير: ال ان بي و ريسيور خوب و نصب دقيق ديش. البته نصب ديش بستگي به منطقه اي كه هستيد هم دارد)

نمونه اي از نصب ديش افست در کف پشت بام يا زمين، که به شما اين امکان را ميدهد به لحاظ کانون استاندارد اين ديشها از پارازيت بسيار کمتري برخوردار شويد. درواقع ديش هاي افست بدليل كانون استاندارد باعث دريافت سيگنال عالي ميشود. پس ديشهاي افست خود را به کف بام يا زمين منتقل کنيد!

2- تهيه كردن LNB هاي نويز گير كه قيمتي بين 10 هزار تومان تا 18 هزار تومان دارند.
دو نوع پيشنهاد شده (Premium HD) و (X-Cruiser) است. قبل از هر چيزي پيشنهاد ميكنم در صورتي كه براي شما مقدور باشه، از LNBهاي قدرتمند و با Noise Figure پايين‏تري (كه اكثرا آنها را به نام LNB ضد پارازيت مي‏شناسند) مانند: Premium2 ،PremiumHD و يا X-Cruiser استفاده كنيد.

3- استفاده از دستگاه Anti parasite
در اين روش دستگاهي که عکسش را مي بينيد رابطي بين ديش و رسيور قرار ميگيره و يک ورودي داره که سيم ديش بهش وصل ميشه و يک خروجي که سيم از اون به رسيور وصل ميشه و رماني که رسيور را روشن ميکنيد دستگاه Anti parasite را هم روشن کنيد و درجه اي داره که با بالا بردن اون ميتوانيد هرچي بيشتر پارازيت ماهواره را کم کنيد.

4- استفاده از سرفيش طلايي
در اين روش استفاده از سرفيشهاي طلايي رنگ مسي تا 98% در کم کردن اثر پارازيت ماهواره بهتون کمک ميکنه که عکس آن را در زير مشاهده مي کنيد:



  • راههای مقابله با نویز و پارازیت ماهواره (افزایش قدرت سیگنال) كه كم هزينه ترند و به تلاش بيشتر شما نياز دارد

1) استفاده از تقویت کننده ها
تقويت کننده تا 20 db دسيبل امواج را تقويت کرده و به Receiver رسيور منتقل ميکند. توجه کنيد که فقط IN - Leine Amplifier و يا Lien - IN Amplifier را براي اين کار ميتوانيد استفاده کنيد.
اگر خروجي تیونر Receiver شما بيشتر از 18 ولت است، بايد تقويت کننده هم بيشتر از 18 ولت باشد.

2) استفاده از فویل آلومینیومی
راه ديگر کم کردن اثر پارازیت، پيچيدن فويل آلومينيومي بدور LNB مي باشد. فويل آلمينيومي را دور LNB بپيچيد بصورتي كه جلوي LNB كه بسمت ديش است بسته نشود و لبهاي فويل را بسمت بيرون مانند پره درست نمائيد البته اينكار فقط ممكن است تعدادي كانال را بدون اختلال درست نمايد.
عکس از چگونگی استقرار فویل آلومینیومی دور ال.ان.بی:

در ابتدا پس از مشاهده اختلالات در دریافت شبکه های ماهواره ای، از پارازیت بودن این اختلالات اطمینان حاصل کنید. چراکه گاهی اوقات اختلالات، ناشی از تنظیم نبودن دقیق دیش و یا مشکلاتی از این قبیل است. اما با مشاهده درصد سیگنال دریافتی می توانید پارازیت را از مشکلات فنی تشخیص دهید.

زمانی که پارازیت بر دیش شما اثر می کند درصد سیگنال دریافتی شما مرتب تغییر می يابد و پیوسته در نوسان است. بطور مثال اگر شما پیش از آن، سیگنالی را با قدرت 90 % دریافت می کردید هنگام اختلالات ناشی از پارازیت قدرت سیگنال شما مرتبا بین صفر تا 90 تغییر می کند. مثلا ممکن است لحظه ای %80 باشد و ثانیه ای بعد به 40 % پرش کند و لحظه ای صفر شده دوباره به 90 % بازگردد...

هنگامی که از پارازیت بودن اختلالات مطمئن شدید می توانید از روش فویل آلومینیومی استفاده کنید.

نکات مهم در این روش:
1- برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که این کار را در ساعاتی که پارازیت فرستاده می شود انجام دهید و پیوسته سیگنال را چک کنید.
2- دقت کنید که هنگام پیچیدن فویل تنظیم دیش شما تغییر نکند.
3- توجه داشته باشید که فویل آلومینیومی از اثر کردن امواج مزاحم بر چشم LNB شما (یعنی جایی که LNB دیش را می بیند) جلوگیری می کند.
4- هرچه لبه دور چشم LNB بلندتر باشد بهتر است البته تا جایی که سیگنال دریافتی از ماهواره را قطع نکند.
5- در دیش های متداول بازار ایران که سه میل هستند، لبه فویل مانند تصویر روی سه میله را می گیرد.
6- هنگام چک کردن قدرت سیگنال از مقابل دیش فاصله بگیرید.

و پس از بستن فویل هر زمان که ثابت شدن درصد سیگنال را مشاهده کردید و نوسان متوقف شد کار شما به پایان رسیده است و حالا می توانید با نوارچسب فویل را ثابت کنید تا تنظیمات آن تغییر نکند.

3) استفاده از توری آلومینیومی یا قوطی های فلزی
يک تکه توري آلومينيم تهيه کنيد و يا قوطي کولا، کمپوت تهيه کرده و دو سر آن را ببريد. آنتن خود را روی کانال مورد نظر پارازيت زده تنظيم کنيد، حالا فيلتری را که درست کرده ايد روي LNB ببنديد و حرکت دهيد، در ابتدا احتمالا فقط صدا داشته باشيد و يا فقط تصوير، در اين مسير، بمانيد و با حرکت دادن يواش فیلتر به صدا و تصوير مناسب ميرسيد. اگر سيم فیلتر را به زمين وصل کنيد امکان حذف پارازيت بيشتر ميشود.
توجه کنيد رابطهاي فلزي که کابل را به LNB وصل ميکنند را ايزوله کنيد و در صورت امکان از کابل بلند استفاده نکنيد.
دقت کنيد که قوطی و يا توری که تهيه کرده ايد را صافکاری نکنيد، لبه های تيز آن باعث ميشود که راحتتر پارازيتها را جذب کنند. لازم نيست دقيقا به اندازه قطر LNB باشد، کمي بزرگتر از آن هم ايرادی ندارد.
در تنظيمات اوليه قوطی و يا توری بايد متحرک باشد و بتوان آن را به عقب و جلو Lnb حرکت داد. سيمی که به قوطی و يا توری نصب ميشود، ميتواند يک کابل معمولی روکش دار باشد که به بدنه ديش و يا يک تکه فلزی با فاصله زياد ازLnb بسته ميشود، اين سيم امواج پارازيتی قوی را که به فیلتر برخورد مي کنند بايد به زمين و يا بدنه منتقل کند. دقت کنيد که در صورت امکان اين سيم را به ميله، شير آب ويا هر فلز ديگری که زير خاک و يا لای ديوار است ببنديد و سعی کنيد محل آنتن از اشيا رسانا فاصله داشته باشد.

هرگز رنگ پاشيده شده روی ديش و بدنه آنتن را نکنيد و اگر جايي از آنتن را مي بينيد که رنگ آن پاک شده مجدادا رنگ کنيد و سعی کنيد در مرحله اول تنها قوطی و يا توری که تهيه کرده ايد رنگ نخورده باشد. محل مناسب برای قرار گرفتن آنتن، روي زمين، باغچه و حياط است. اگرناچار شديد جای ديگری را انتخاب کنيد، حتما دقت کنيد که محل آنتن از اشيا رسانا حداقل چند متر فاصله داشته باشد.
يک طرف قوطي را به اندازه 3 سانتي متر قيچی کنيد، بريده ها را راست کرده و فیلتر را بر روي ال ان بی قرار دهيد به صورتي که قسمت پره دار به طرف Dich ديش قرار گيرد، تنها حرکت دادن پره ها کيفيت تصويری را بالا ميبرد. در اين روش پهنای باند دريافت سيگنالهای پارازيتی بازتر است و تنظيم آن احتمالا مشکلتر باشد.

روش توري آلومينيومي:
- دوتا توري آلمينيومي ريز را در دو چهارچوب به اندازه 1.5 متر در 1.5 متر قاب كنيد. و به با توجه به تصوير قرار دهيد.



يا اين حالت:

روشي ديگر براي توري:
با توجه به شکل زير تضيح داده شده است.
توري 1 براي کانالهاي pmc -iran tv market
توري 2 براي gem – farsi1 -bbc-voa با فرکانس قبليش
توري 3 براي mi tv- iran music -tv persia
البته عزيزان ممکنه اين چيدمان براي منطقه اي که شما هستيد فرق بکنه. فقط بايد بگم حتي 1 سانتي متر بالا و پايين کردن توري تاثير داره و بايد با دقت انجام بدين. در ضمن هر چقدر توريها به ديش نزديک بشن تاثيري نداره بايد بين 1 تا 1.5 متر فاصله باشه تا ديش و اگر دقت کنيد توري شماره 3 حدود نيم متر فاصله داره با توري 1 و 2


يک طرح ابتکاری ديگر:
با قرار دادن ديش در تراس و با استفاده از ورق آلمينيوم و جارختي توانستم 80% از قدرت پارازيت ماهواره را بگيرم:


ضد پارازيت فوق العاده ارزان!
با کشيدن يک روکش فلزي (نظير لوله بخاری) اطراف LNB از شر پارازيت ماهواره نجات پيدا مي کنيد. رسانا هاي فلزي، عايق الکترومغناطيس هستند و از اين خاصيت مي توان براي عايق کردن ال ان بي از امواج پارازيت استفاده کرد. يادتان باشد هرچه رسانايي بالاتر باشد قدرت عايق سازي بالاتر است.



4) استفاده از CDهاي NoName
يكي از روشهاي ابداعي براي مبارزه با اموج پارازيت اينه كه بايد از CD هاي NoName استفاده كنيد و اگر اينگونه CD را نتوانستيد پيدا كنيد بايد لايه رنگي روي CD ها را پاك كنيد و بعد دقيقا همانند شكل‏هاي زير با استفاده از چسب قطره‏اي كف ديش قرار دهيد.
توجه كنيد: فاصله CD ها در عكس اول از يكديگر بايد 2-3 سانتي متر باشد.


5) استفاده از بطري آب معدني!
با قرار دادن يك برش از بطري آب معدني سايز كوچك، مطابق شكل زير، در سر (ال ان بی) با حذف كامل پارازيت، از ديدن تمام كانالهاي ماهواره لذت ببريد.



6) استفاده از جریان برق با ولتاژ پایین

شما می توانید یک جریان برق 12 ولت را به دیش متصل نمائید، این برق می تواند توسط یک ترانس 12 ولت تامین شود. با اینکار قدرت دریافت امواج توسط دیش بیشتر خواهد شد.

7) استفاده از دو ديش روبروي هم
استفاده از یک دیش (بدون LNB) جلوی دیش اصلی با فاصله حدودی بین 50 تا 100 cm (به نحوی که شکم یا گودی دیش ها به سمت هم باشد). توجه کنید دیشی که جلوی دیش اصلی می گذارید حدودا باید مایل به سمت راست یا چپ باشد. همچنین نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.

ابتكاری جالب در بكار بردن روش ديش اضافي بعنوان مانع سخت و استفاده از دم دست ترين وسايل موجود براي مقابله با امواج پارازيت:



8) قراردادن ديش بين کولر يا هر مانع سخت
اين روشي كه درحال حاضر خودم هم دارم استفاده مي‏كنم و به طور قاطع ميتوانم بگويم كه عمليه و جواب ميده، كافي شما ديشتان را با توجه به جهت منبع ارسال پارازيت در محلي قرار دهيد تا مانعي سخت سر راه امواج باشه.
قبل از هركاري ابتدا سعي كنيد منبع و جهت ارسال پارازيت را پيدا كنيد.
در هنگام اوج پارازيت کليه قسمتهاي پشت بام را تست کنيد و جايي را که کمترين پارازيت را داشت براي فيكس کردن ديـش انتخاب کنيد. مثلا در چهار طرف خرپشته (قسمتي كه واسه راه پله بالا اومده) امتحان كنيد، طوري كه بين ديش و منبع پارازيت قرار بگيره، در جايي كه تا حد ممکن در يک طرفش يا ديوار يا کولر باشه که از يک سمت حداقل پارازيت مسدود بشه. همچنین مانع سخت نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.
به عكس زير دقت كنيد و محل قرار گرفتن ديش خود بنده را خوب ببينيد:


البته اگر شما چنين محل مطمئني را هم پيدا نكرديد مهم نيست چون ميتوانيد فقط جهتي كه امواج پارازيت از آنسو ارسال ميشوند را ببنديد و ديش خود را كنار ديوار يا كولر يا هر مانع سخت ديگري قرار بدهيد.
با توجه به عكس زير کاملا متوجه خواهيد شد كه منبع ارسال پارازيت نسبت به ديش از سمت چپ و غرب بوده كه با قرار دادن ديش در جوار اين كولر نازنين توانستم به كل مشكل پارازيت را در اين مورد هم حل كنم.


مي‏توانيد از ديوار، كولر، حصارهاي توري فلزي يا سيمي يا هر چيز مشابه آنها بعنوان مانع سخت استفاده كنيد و از شر پارازيت ماهواره راحت شويد. همچنین مانع سخت نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.

9) استفاده از آهنربا
در اين روش (كه البته خودم هنوز امتحانش هم نكردم) شما با قرار دادن 3 عدد آهنرباي بلندگوي ماشين يا هر بلندگوي سوخته ديگري در زير هر پايه ديش به جنگ امواج مزاحم مي رويد. البته تعدادي از دوستانم از اين روش جواب خوب و درخور توجهي گرفتند ولي شخصا نظر خاصي در موردش ندارم.



10) ساده ترین و موثرترین راه جهت از بین بردن پارازیت های ماهواره ای به نقل از سايت تغيير مهدي کروبي

يک بطری دو لیتری آب بر روی دیش، پشت دیش و میله های دیش ماهواره بریزید. حداقل تا ۳ ساعت از پارازیت های شدید در امان خواهید ماند!

11) دفع پارازیت ماهواره با سینی غذاخوری از جنس نیکل
دوستان یک روش کاملا موثر در دفع پارازیت های زمینی و محلی ارسالی وجود دارد و آن استفاده از یک سینی غذاخوری نیکلی است! این روش را خودم به طور اتفاقی کشف کردم. ماجرا از این قراره:
یک سینی غذا به قطر حدودا 60 سانتیمتر از جنس نیکل (دقت داشته باشید که جنس ورق یا سینی باید از نیکل باشد و جنس دیگری پاسخگو نیست) برداشتم و رفتم روی پشت بام. همینجوری سینی را اطراف دیش چرخاندم یکدفعه متوجه شدم که پارازیت به طور کامل خنثی شد. یک کم دقت بیشتری که کردم متوجه شدم بله سینی نیکلی امواج پارازیتی را جذب می کند. حال باید سینی را یک جوری ثابت نگه می داشتم. به همین دلیل با امکاناتی که در اختیار داشتم (قوطی پروفیل با مقطع 2*2 سانتی متر و پیچ و مهره دریل و ترانس جوش) یک پایه شبیه پایه دیش درست کردم و سینی را به اون پیچ کردم و مطابق عکس زیر کنار دیش گذاشتم. دیگر از پارازیت خبری نیست. موفق شدم با یک سینی غداخوری نیکلی 1000 تومانی جلوی تکنولوژی که دولت میلیاردها تومان برایش خرج کرده تا مردم را از واقعیات دور نگه دارد بگیرم.



توصيه مهم يک کاربر انجمن تخصصي ماهواره:
دوستان عزیز شما فقط و فقط با بردن دیش به ارتفاع پایین و نزدیک به سطح زمین و یا بستن جهتی که امواج مزاحم به دیش می رساند می توانید با پارازیت مبارزه کنید. من خودم تمام روشهای ابداعی اعم از آهن ربا و یا بطری الومینیومی و توری و ... را امتحان کرده ام.


همانگونه که توضیح داده شد در بالا امواج ماهواره از دیوار و موانع دیگه عبور نمی کنند بنابراین اگر دیش را بتوانید در مقابل منبع نویز محافظت کنید می توانید به راحتی سیگنال بدون نویز را دریافت کنید. براي اینکار می توانید از یک دیواره فلزی به ارتفاع دو متر که اطراف دیش را می پوشاند استفاده کنید البته مسیر دیش به سمت ماهواره را نباید بپوشانید.

  • تنظیم دیش ماهواره با استفاده از نقشه گوگل

کسانی که آنتن ماهواره دارند گاهی برای تنظیم و پیدا کردن جهت درست آن با مشکل مواجه می شوند. سایت دیش‌پوینتر http://www.dishpointer.com/ با استفاده از نقشه گوگل این مشکل را حل می‌کند. استفاده از این سایت بسیار ساده‌ است. باید در کادر اول شهرتان را وارد کنید، و در کادر دوم اسم ماهواره مورد نظرتان را. جهت مورد نظر روی نقشه و تنظیمات دیگر نمایش داده می‌شود و جهت قرار گرفتن دیش مشخص می شود. اگر مایل باشید که چنین اطلاعاتی را در وب‌سایتتان هم قرار بدهید، این سایت یک ویجت در اختیار شما قرار می دهد. مثل هر ویجت دیگری کافی است که رنگ و اندازه و تنظیمات دیگر را متناسب با ظاهر وبلاگتان انتخاب کنید و این اطلاعات را در وبلاگ یا سایت خودتان نمایش بدهید. این سایت برنامه ای هم برای آیفون درست کرده که از طریق آن می‌توان جای همه ماهواره‌ها را در آسمان پیدا کرد.

  • نرم افزار جهت یاب ماهواره

برای یافتن جهت های همه‌ی ماهواره ها از این نرم افزار می توانید استفاده کنید:


  • طریقه نصب ماهواره Eutelsat W3a وهاتبرد همزمان، و به مرکزیت هاتبرد

اگر ماهواره شما بر روی هاتبرد (Hotbird) تنظیم شده است، به راحتی می توانید با اندکی هزینه از امواج ماهواره یوتلست (Eutelsat W3a) نیز بهره بگیرید. بیشتر کانال های سیاسی نظیر VOA ،BBC Persian و ... بر روی این ماهواره نیز قابل دریافت هستند. در مواقعی که پارازیت شدید است، یوتلست ممکن است به کمک شما بیاید و بتوانید کانال های سیاسی مورد علاقه خود را بدون پارازیت مشاهده نمایید.

تجهیزات اضافی برای دریافت امواج ماهواره یوتلست (Eutelsat W3a)
يک lnb ميخواهد 8000 تومان + يک قيچي 1500 تومان
طریقه نصب:
1- بهترین کار این است که یک نصاب ماهواره یا دوستی که به انجام این کار وارد است را پیدا کنید و از او بخواهید ماهواره یوتلست را در کنار هاتبرد برای شما فعال نماید.

2- از این طریق شخصا وارد عمل شوید:
طریقه نسب ماهواره w3a بر روی یک دیش به مرکزیت هاتبرد در ایران و اروپا
ماهواره w3A دقیقا چسبیده به هاتبرد است و اگر جلوی دیش باشیم حدودا سه سانتیمتر بالاتر و در سمت راست ال ان بی هاتبرد بسته میشود که هر دوی آنها با کمک یک سویچر به دستگاه رسیور مربوط میشوند و در تنظیمات رسیور نیز ماهواره w3a را پیدا کرده و سپس بر روی آن سرچ کانالها را انجام میدهیم.


- آموزش نصب یوتلست ( 3

W3A) در 7 درجه شرقی (Eutelsat W3A @ 7° East)

اين ماهواره داراي سرويس هاي ديتا و چند كانال تلوزيوني و راديويي است.

تنظيم ديش به صورت اختصاصی بر روی این ماهواره:
ميله پشت ديش 2.5 سانتيمتر (25ميليمتر) پاينتر از هاتبرد قرار می گیرد. (يعني سر ديش پايين تر مي آيد)
در حالتي كه در پشت ديش قرار داريد ديشتون را به اندازه 6 درجه (2 سانت) به سمت راست (غرب) بچرخونيد.
ساعت LNB هم دقيقا مثل هاتبرده
يكي از قوي ترين فركانسهاي اين جهت 11283V 27500 3/4 ميباشد.
با بقيه فركانسها تنظيمتون را دقيق تر كنيد. (فركانس اسكاي ترك)
اين هم لينك كانالها و فركانسهای این ماهواره:


فرکانسهای مادر این جهت:

11471H 30000 3/4 و 11575V 30000 3/4 و 11678H 30000 3/4


  • آموزش دریافت امواج ماهواره تلستار 12 در 15 درجه غربي (Telstar 12, 15 Deg West)

اين ماهواره هم برای دریافت امواج ماهواره ای تلویزیون های سیاسی نظیر VOA و BBC Persian عالی هست. اين ماهواره در سال 1999 توسط موشک Ariane V122 در مدار قرار گرفت و در حال حاضر هم 13 کانال فارسي روي اين ماهواره برنامه پخش مي کنند. داراي پوشش قوي روي ايران هست و به همين خاطر گرفتن اين ماهواره باتوجه به مداري که قرار گرفته راحت هست.

نحوه تنظيم ديش:
ديش را در جهت ماهواره هاتبرد تنظيم كرده و سپس به ميزان 28 درجه پايه ديش را به سمت راست (در جهت چرخش عقربه هاي ساعت) چرخانيده و ميله پايه ديش را به اندازه 12.5 سانتي متر (در آنتن هاي 90 سانتي) بالاتر بياوريد.
- فركانس 12608 عمودي سيمبل ريت 19276 2/3

اين هم لينك كانالها و فركانسها:


- جدول فرکانس های تلویزیون بی بی سی فارسی:

- جدول فرکانس های تلویزیون صدای آمریکای فارسی:


  • کادوي سبز براي دوستان و آشنايان جهت از کار انداختن تهاجم فرهنگي صدا و سيما
در حال حاضر مهمترين ابزار تهاجم فرهنگی کودتاچيان و دزدان آراي ملت و قاتلان جوانان وطن ما، صدا و سيماي حکومت زور مي باشد. اين سازمان کثيف تمامي وقايع را به نفع حکومت وارونه جلوه مي دهد. دوست را دشمن و دشمن را دوست نشان مي دهد. ضعيف را توانا و توانمند را ضعيف نشان مي دهد. علاوه بر این با تولید سریال های سخیف و برنامه های سرتاپا تعفن سعی در ترویج خرافات و مرده پرستی در بین مردم ما دارد. برماست که اين رسانه کثيف و فاضلابي را به هر قیمتی که شده از خانه خودمان و نيز خانه دوستان و آشنايانمان بيرون کنيم و به جاي آن از وسيله سرگرمي بهتري استفاده کنیم.
چاره اي هم جز خرج کردن پول براي بيرون راندن اين رسانه کثيف سرتاپا دروغ و فريب از خانه هاي خود و دوستان و آشنايان نيست.

اما چگونه؟
هر کدام از ما به مناسبت هاي مختلف براي دوستان و آشنايانمان کادو تهيه مي کنيم. مثلا هنگام عروسي، تولد فرزند، خريد خانه جديد، خريد ماشين، جشن تولد، سالگرد ازدواج و سفر مکه کادوهايي نظير سکه بهار آزادي يا وسيله آشپزخانه يا پول نقد به آنها مي دهيم.
حال بیاییم همگی، در مناسبت هایی که قرار است به نزدیکان خود کادو هدیه بدهیم، تنها با هزينه کردن مبلغي بين 80 تا 100 هزار تومن يک دستگاه ارزشمند دريافت و پخش امواج ماهواره براي دوست يا فاميل مورد نظرمان بخريم و به او هديه کنيم. بدين ترتيب ريشه فساد و تباهي را از خانه دوستان و آشنايانمان براي هميشه به در خواهيم کرد. زماني که اين کار فراگير شود نتيجه آن بي اثر شدن نيرنگ صدا و سيماي کثيف حکومت اسلاميست. رسانه اي که با پول ملت لجن پراکني مي کند و توطئه و فتنه برپا مي سازد.

به همين سادگي.



منبع : ارتش سبز آزادی بخش ایران

0 نظرات: